Vierdaagsemis en ophalen startbewijs vierdaagse 13-07-2014

Vandaag ga ik voor het eerst de Vierdaagsemis in de St. Stevenskerk bezoeken. Omdat mijn wandelmaatjes de vierdaagse niet lopen ga ik er samen met mijn man heen. We gaan er op de fiets heen omdat het slechts 10 km is vanaf de camping en het is makkelijker om met deze drukte in Nijmegen met de fiets te komen. Na even zoeken hebben we de kerk gevonden en deze is, als wij er arriveren, al bijna helemaal vol en om een plaatsje te vinden valt niet mee. Tenslotte mogen we bijna helemaal vooraan zitten op plaatsen die gereserveerd zijn.
Het is een mooie dienst en ik vind het heel bijzonder dat aan het eind van de dienst het vierdaagselied gezongen wordt.

Na de kerkdienst zoeken we een terras op waar we koffie drinken en dan is het 's middags tijd voor het ophalen van het startbewijs. Zoals ieder jaar is de rij waarin ik moet staan weer erg lang. Hoe is het toch mogelijk dat ik dat ieder jaar heb. Maar eindelijk heb ik dan toch de benodigde paperassen en mijn polsband om.

Deze keer besluit ik ook weer om bij de Italiaan Pinoccio te eten, dit is traditie als ik mijn startbewijs ophaal. Was ik er voorgaande jaren dan met Janny en deze keer met manlief, het eten is er nog steeds heerlijk


2 opmerkingen: