Even toch wel wat bezorgd en o.a. een bezoek aan Tekirova. Week 4

Begin deze week kregen we een WhatsApp van mijn schoonzusje dat ze met Solo naar de dierenarts gegaan was omdat hij erg sloom was, niet gegeten had (wat echt een teken is dat hij ziek is want hij krijg altijd afgewogen brokken omdat hij geen maat kan houden) en ook niet geplast en ontlasting gehad had. De dierenarts heeft hem vastgehouden omdat de plasbuis verstopt zat. Dit probleem komt veel vaker bij katers voor, we hebben er al eens een gehad die tenslotte zelfs geopeerd moest worden. Al met al is hij er 2 nachten gebleven en we waren dan ook weer blij dat we een WhatsApp met een foto van hem kregen waarop hij als vanouds weer op de aanrecht zat.
Fijn dat mijn schoonzusje zo adequaat gereageerd heeft want het is toch iets wat niet vanzelf zou zijn overgegaan.
Er zijn maar twee personen die ik eigenlijk zolang de zorg voor Solo toevertrouwt en dat zijn mijn schoonzusje en mijn zusje. Beiden ook gek op katten. Schoonzuslief bij deze nog dank dat je zo snel met hem naar de dierenarts ging.


Deze week gingen we ook richting het Kugulu Park in Kemer. Een klein parkje wat aan zee ligt. Hoe dichter we bij zee kwamen hoe meer we de wel erge frisse zeewind voelden. In het parkje waren heel wat dieren zoals zwanen, konijen, turkse tortels, etc. In Nederland zou het een soort kinderboerderijtje zijn. Ook was het uitzicht er erg mooi over zee. De ene kant was richting de jachthaven en de andere kant richting Antalya.




In dit gedeelte van Kemer hebben de hotels een eigen stuk strand en is het soms niet mogelijk om zomaar een stuk over het strand te lopen. Aan de rietpluimen bij het vruchtenstalletje was goed te zien dat er flink wat wind stond.


Wij gingen richting de jachthaven en hier loopt een boulevard langs de hotels en het strand. Al de hotels zijn nu gesloten wat trouwens ook geldt voor de hotels in Camyuva en Tekirova. In de plaats waar wij zitten zijn maar twee hotels open. Ik moet er ook niet aan denken om hier in het hoogseizoen te zijn. Een en al massatoerisme en dat trekt me helemaal niet.



Toen we weer door de winkelstraat liepen op weg naar het plein waar de Dolmus vertrekt die langs ons hotel komt wilde ik dat manlief nog even poseert bij een beeld van een zeemeermin.


Zuslief, vroeg in een WhatsApp, na mijn laatste postje, of er geen poezen in het hotel waren. Nu voor haar hier twee van de verschillende poezen die voornamelijk in de tuin van het hotel leven. Hoewel er ook weleens een in de lobby loopt of zelfs in de eetzaal.



Deze week zijn we ook weer naar de fitnessruimte gegaan nu we ons weer 100% voelen en gaan dan een uur op de loopband.


Als we naar het ontbijt gaan en bij de lift zien dat de zon schijnt gaan we niet op de loopband maar kiezen we voor een wandelingetje of om buiten te gaan zitten.


Zaterdag was er markt in Tekirova en het leek ons wel leuk om deze ook eens te bezoeken. Ik vind deze markten altijd zo leuk om te bezoeken en krijg daar eigenlijk nooit genoeg van, alles zo kleurijk en vers.
We liepen eerst over het strand naar het plaatsje Camyuva waar we de Dolmus naar Tekirova namen. Onderweg passeerden we weer krotjes in de buurt van luxueuze hotels waarover ik in mijn vorig postje schreef.





Opvallend vind ik dat de bewoners van deze woninkjes zo bijzonder vriendelijk zijn. De geiten die ze hebben zien er heel goed uit en het lijkt erop dat zij het een eer vinden dat je door de schutting van pallets naar hun dieren staat te kijken. Ze groeten en zwaaien naar je.
De chauffeur in Dolmus was ook erg aardig, hij stak een cigaret op en bood ons er ook een aan en bij het betalen rondde hij het bedag naar beneden af.
Hier op de markt natuurlijk ook weer veel vis, honing, groenten, fruit en kaas.




Wat ik heel grappig vond om te zien was geitenkaas wat in een geitenhuid rijpt (peynir een sterke, zoute, bijna korrelige geitenkaas) Harry had me hier al over verteld maar ik had het nog nooit in een geitenhuid gezien.


In Turkije worden ook veel nootjes gegeten en manlief kon het niet laten om wat zoute pinda's en gepelde hazelnoten te kopen.


Waarom die paspoppen er lagen weet ik niet maar ik vond het gewoon grappig om te zien en zette ze daarom maar op de foto.


Ik had gedacht dat de markt niet zo ver van de zee zou zijn maar dat viel tegen dus we besloten maar terug te gaan met de Dolmus naar Kemer en daar in een restaurant iets te gaan eten.
In Tekirova staat er al water in de rivier dus ik denk dat er toch al sneeuw aan het smelten is. Gelukkig is dat nog niet het geval bij de rivier vlakbij ons hotel want we kunnen nog steeds over de dam of over het strand naar Camyuva.
Intussen begon het ook een beetje te regenen.



In het restaurant nam ik Kebab en manlief natuurlijk iets van kip. Manlief is intussen al voor 80% een haan. Hij neemt denk ik iedere dag wel kip. Hij is gek op kip en ik niet zo erg met als gevolg dat ik het niet zoveel klaarmaak thuis.


Met Harry hebben we afgesproken om als het weer redelijk is aankomende week een tour door de bergen te doen. Wel willen we zeker weten dat de wegen sneeuwvrij zijn anders gaan we niet. Het was vorig jaar te eng en te griezelig.

11 opmerkingen:

  1. Wat weer een leuk verslag, net of ik er zelf even bij ben. Goed om te lezen dat jullie het nog zo fijn hebben. De kleuren van het water zijn werkelijk schitterend. Het ziet er overal wel rustig uit, dus kan me voorstellen als jullie dan naar geiten kijken dat de mensen gaan zwaaien, sowieso zijn de mensen in Turkije natuurlijk erg vriendelijk. Ziet er allemaal ook schoon er verzorgt uit op de markt. Alhoewel de 2e kat aardig in de buurt komt geloof ik niet dat deze het van mijn eigen prins gaat winnen, dus wellicht nog even verder zoeken welke je voor mij in de handtas mee terug kunt nemen :-) Liefs en veel plezier nog verder ook van de prins.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee jouw Prins heeft een veel liever gezichtje. Toch lopen hier pracht katten bij en ook hele lieve. Er is ook een hele mooie boskat. Alleen jammer dat hij geen baasje heeft met dat lange haar. Zou wat meer verzorging nodig hebben.
      Ik zou niet weten welke ik zou moeten kiezen als ik er een mee naar huis zou moeten nemen.

      Verwijderen
  2. Hihi.. ik denk dat het schoonzus was die hierboven reageerde.. en dat die prins Solo is? :-) Toch wel heel erg fijn als er echte kattenliefhebbers op 'm kunnen passen hè.. die weten wel zo'n beetje wanneer zo'n beestje zichzelf niet is.. en gaan er dan mee naar de dierenarts. Een verstopte plasbuis is letterlijk en figuurlijk géén kattenpis! (haha) Kan heel erg naar aflopen inderdaad! Nu zal Solo wellicht aan de speciale brokjes moeten?
    Je kunt aan de golven en de branding ook wel zien dat het flink waait.. maar wat een prachtige blauwe zee hè! Die beelden zijn ook leuk.. die meermin waar je man bijstaat en jij die een krantje leest.. of was dat ook je man..?? hahahahaaa!
    Leuke kleurige beelden weer van de markt, die makrelen zien er supervers uit! Maar geitenkaas uit een geitenhuid eten.. brrr.. moet er niet aan denken hahaha! Zeker weten dat daar geen slachtoffers bij gevallen zijn.. misschien die daar op de straat lagen? hahahahaaa!
    Mooie poezen.. die hebben het daar goed denk ik hè! Net als jullie.. mjammjam.. die kebab (en alles wat erbij hoorde) van jou ziet er heerlijk uit hoor.. krijg er trek van! Maarre.. ik neem toch aan dat jouw man 100% een haan is..!?!?! hahahahaha! Aaach, zolang ie nog maar niet gaat kakelen van al die kip hè!.. of eieren leggen!! :-))))))
    Heerlijk verslag weer Noortje.. ik geniet elke week met jullie mee hoor!
    Groetjesss!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee de Prins is haar kat Happy die ook uit het asiel komt en die we de bijnaam Prins gegeven hebben.
      Harry vertelde me ook nog dat ze de kaas in de geitenhuid ook wel in de grond stoppen om te laten rijpen (hij vindt deze kaas bij gebrek aan oude kaas uit Nederland een goede vervanging)
      Ja manlief is 100% haan hoor maar het zal niet lang meer duren of hij begint te kakelen hahaha.
      De poezen krijgen van het hotel kattenbrokken en er wordt verzocht om ze niet te voeren omdat ze dan blijven bedelen.
      Fijn dat je zo een beetje meegeniet van onze vakantie. Doe ik immers ook altijd van jullie vakanties.

      Verwijderen
    2. Trouwens Solo heeft voorlopig inderdaad speciale brokken en over 2 weken moet zijn urine naar de DA. Is deze dan goed dan mag hij weer over op gewone brokken.

      Verwijderen
    3. Aah zo! Maar jullie Solo zit er ook best wel prinselijk bij zo hoor! :-)
      Ik had weleens begrepen dat katten die van die kristallen in hun plas krijgen, altijd op speciaal voer moesten.. maar misschien was het bij Solo nog niet zo erg dan.

      Ik hou het maar bij gewone verse geitenkaas denk ik hoor..! :-)))

      Btw.. je moet dat een beetje in de gaten houden.. als manlief zo'n rode lel op z'n hoofd of onder z'n kin krijgt, heeft ie genoeg kip gegeten voorlopig..! woehahahahaaa!
      Byebye weer!

      Verwijderen
    4. Ja ik dacht dat ze dan ook altijd dat speciale voer moesten houden. Een van onze vorige katers moest dat ook en moest later zelfs nog geopereerd worden. Solo heeft wel 2 dagen een catheter gehad en werd regelmatig gespoeld. DA heeft tegen mijn schoonzusje gezegd dat wij als we behoefte hebben een gesprek met hem kunnen hebben als we weer terug zijn
      Die geitenkaas lijkt me ook niet echt heel lekker.
      Manlief hou ik goed in de gaten hoor. Zondig verbied ik hem nog langer kip te eten, hahaha.

      Verwijderen
  3. Gelukkig is de poes weer goed, Noortje !
    Het blauw is er nog blauwer... Dat fruitstalletje..., om stuk voor stuk van te genieten... Alles lijkt er zò verzorgd ! 't Is weer een schitterende reis !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik was blij dat ik hoorde dat Solo weer thuis was en hij weer de oude was.
      Ja het blauw had wel in het postje van Mizzd gekund met alle blauwe dingen die ze gefotografeerd had.

      Verwijderen
  4. Wat fijn dat er speciaal voor mij toch weer foto's van katten geplaatst zijn.

    Hermus

    BeantwoordenVerwijderen